Redenen om te sporten

redenen

De dagen worden korter en kouder, helaas de mooie zomer is voorbij.. al hebben we echt nog wel eens een iets betere dag! Maar toch hebben veel mensen moeite om hun bed uit te komen en eenmaal eruit is de zin om iets te ondernemen, ver te zoeken. 

Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het iets lastiger om mij bed uit te komen ’s ochtends. Dit komt vooral omdat het dan nog donker is en ik in het donker naar mijn werk rijd. Gelukkig kom ik nog wel in het licht thuis maar dit duurt niet lang meer helaas haha. Maar goed, verder heb ik niet veel last van de herfstdip en doe gewoon lekker mijn ding. Een ding waar ik altijd blij van word, is van sporten 😀 zomer of winter .. het maakt me niet uit, ik ga trouw 3-4x per week naar de sportschool.

Graag wil ik jullie de redenen geven wat er nou zo leuk en fijn is aan sporten 🙂 Hopelijk motiveert en inspireert dit ook jullie om toch de sportschool te bezoeken en lekker los te gaan.

1. Werken aan jezelf

Door te sporten, voel je je fitter, ga je er beter uit zien en dat is voor velen een motivatie. Ook zit je door aan jezelf te werken een stuk beter in je vel. Ok, soms vloek ik wel even als ik 2 dagen niet kan lopen van de spierpijn in mijn benen, maar oh .. wat voelt dat aan de andere kant fijn! No pain, no gain 😉 Maar dat niet alleen, wat denk je van je zelfvertrouwen?

2. Ontspanning
Sporten is voor mij echt een ontspanning, ook al span ik mezelf 1,5 uur volledig in 😉 Ik vind het heerlijk om de ochtend te beginnen met een pittige training of juist mijn hoofd te legen na een drukke werkdag. Ik heb het liefst muziek op en dan ben ik echt even in mijn eigen wereldje. Ook sport ik weleens met een vriendin en ik doe steeds meer sociale contacten op en maak nog weleens een praatje. Ook erg leuk, want ik leer zo, steeds meer leuke, mensen kennen 😀

3. Goed voor sterke botten en gewrichten
Artrose (gewrichtsslijtage) en osteoporose (botontkalking) zijn de meest voorkomende ziektes van ons bewegingsapparaat naarmate we ouder worden. En door te blijven bewegen is het mogelijk om veel ellende te voorkomen. Gewrichten blijven namelijk het langst gezond als ze bewegen (ook bij beginnende artrose). Ook osteoporose kun je tegen gaan door te bewegen, want wanneer je een bot belast dan wordt het ter plaatse verstevigd. En als spieren en pezen rond de gewrichten sterk zijn dan worden de gewrichten stabieler en minder belast.

4. Je slaapt beter

Het is bewezen dat je er echt beter van gaat slapen. Ga alleen niet laat op de avond sporten en meteen daarna naar bed. Dat werkt niet. Je lichaam heeft enige tijd nodig om af te koelen na een intense workout. Zorg er voor dat er minimaal 2 – 3 uur tussen zit voor je je ogen sluit.

5. Leuke sportkleding
Ja echt, toen ik nog een heel stuk flinker was voelde ik me het lekkerst en veiligst in een simpele zwarte legging en een shirtje met mouwtjes. Nu ik steeds beter in mijn vel zit, vind ik het heerlijk om leggings met leuke print of kleurrijke leggings kopen! Trainen doe ik nog steeds weleens in een shirtje maar meestal in een hemdje. Ik sprak van de week een wat oudere dame die vertelde me dat ze zo blij was dat ze al ruim 20 kilo kwijt was en nu eindelijk voor de felle kleurtjes ging! Ik snap dr helemaal 😀

 

Ben jij in plaats van into fitness, helemaal into fietsen? Lees mountainbiken, wielrennen e.d. dan moet je zeker eens een kijkje nemen op de site van sportkleding.com !

Wat is voor jou een van de grootste redenen?

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s