Ik ben ook maar gewoon een mens ..

2465251be2310392d1f34436af6f7468

Goed, eigenlijk weet ik geen goede titel voor dit artikel maar ik ga jullie laten lezen dat ik ook maar een mens ben en soms in een dip zit! 

Zoals jullie weten heb ik een paar weken geleden de Clean 9 kuur gedaan. Deze kuur duurde 9 dagen en heb ik eigenlijk zonder problemen afgemaakt. Ik was wat afgevallen en ook wat centimeters verloren. Wel “miste” ik mijn boterham maar heb eigenlijk geen moment honger gehad. Al met al heb ik hier echt een goed gevoel aan overgehouden.

De eerste paar dagen na de Clean 9 pakte ik mijn eigen “schema” weer op en dit ging super. Ik stelde mezelf een doel, in gedachten zat ik nog op een vetpercentage van 23%, voor de zomervakantie wilde ik deze graag op of onder de 20% hebben maar ja.. ik weet dat je zoveel resultaat uit voeding kan halen en weet ook wel dat ik, wat dat betreft, nog weleens van het pad afwijk 😉 Graag wilde ik weten wat een opgesteld voedingsschema door iemand met een achtergrond, bij mij zou doen.

Dus ik benaderde ik een dame welke ik al geruime tijd volg op instagram. zij heeft diverse wedstrijden gedaan en een achtergrond! Zij stelde voor mij een voedingsschema op, dit op basis van mijn doel .. mijn vetpercentage verlagen. Toen ik het schema kreeg, was mijn eerste indruk .. jeej, wat weinig calorieën. Waar ik voorheen rond de 1900 schommelde, zat ik met het schema op ongeveer 1258 calorieën. Dat was echt wel even slikken hoor maar toch ging ik ervoor! Lekker, elke dag een krentenbol en als tussendoortje in de middag 2 crackers .. maar verder geen brood, geen pasta of aardappels. De eerste paar dagen ging dit wel goed, ik merkte dat ik toch honger had maar dronk veel water .. nog steeds en probeerde maar niet aan eten te denken. Nou, het ging van kwaad tot erger.

Ondertussen trainde ik gewoon door en dit ging goed hoor maar ik merkte toch dat ik me niet voor de volle 100% kon geven tijdens de trainingen omdat ik honger had en ook wat energie miste. Dus ja, ik ging meer eten.. pakte een banaan na mijn training en nam brood met mager beleg, ham, rosbief of filet americain. Heerlijk, ik voelde me gewoon opknappen 😉 Maar toen kwam het .. de drang naar zoet .. snoep, chips, chocolade .. alles!

Ik heb nog nooit in mijn leven eetbuien gehad maar nu weet ik wat eetbuien zijn .. alles ging naar binnen terwijl ik ’s avonds op de bank zat en spijt daarna! De dag erna overdag weer streng voor mezelf en ’s avonds weer los. Nou, toen dacht ik wel .. ben ik nou zo zwak dat ik gewoon niet voor mijn doel kan gaan en dit kan volhouden? Maar een doel behalen, terwijl ik mezelf “kwel” .. nee, dit is niet de manier die voor mij werkt! Ik ben dus ook gestopt met het schema .. Call me weak .. dat mag 😉

De afgelopen dagen heb ik echt het idee gehad dat ik mijn lichaam extra eten moest geven om op mijn oude niveau te komen. Ik heb geen honger meer en tijdens mijn training kan ik net wat extra geven. Toch is al het eten dus ergens goed voor geweest!

c2813090cdeffcd1c9411aa55d46a1e5

Het schema bewaar ik zeker wel en er staan echt wel super tips die ik ook zeker zal blijven gebruiken! Maar ik ga toch weer grotendeels mijn eigen schema volgen. Dan kom ik er ook wel .. 😀

Mijn doel was om op of onder de 20% vetpercentage te komen. Ik heb dit van de week laten meten op de sportschool en wat was ik blij met het resultaat, mijn vetpercentage zat gewoon op 20.4% ! Dit zal nu wel wat hoger liggen omdat ik de afgelopen dagen teveel lekkers heb gesnoept maar ik weet dat dit me alleen maar sterker heeft gemaakt en ik dit zo weer kan bereiken !

Terwijl ik dit heb getypt, heb ik trouwens een heerlijk stukje chocolade op en bakje Nibbits. En dan is het echt klaar .. ik ga er weer voor en dit keer gaat het me lukken!

Work for progress .. not perfection 🙂

 

3 gedachtes over “Ik ben ook maar gewoon een mens ..

  1. Goed hoor dat je dan gewoon dat los laat en doorgaat met je oude schema. Dat werkt prima voor je, dus verandering is niet nodig toch!! Lekker doorgaan zoals je al deed, je doet het top meis!

    Liked by 1 persoon

  2. Poeh, dat zijn weinig calorieën! Dat zou ik zelf ook niet vol kunnen houden. Zit nu zelf rond de 1600, merk dat dat voor mij veel fijner is en ik minder kans heb op vreetbuien. Goed dat je luistert naar je lichaam 🙂

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s