De foamroller!

dav

Yes, eindelijk heb ik er ook 1, thanks to Helisports ! Een foamroller. Had er veel over gelezen maar dankzij Helisports kon ik er eindelijk zelf aan beginnen. Ik zeg eerlijk, het lijkt makkelijker als dat het is haha. Ik dacht serieus, dat is appeltje eitje maar nee. Maar goed, ik vertel jullie er graag over.

Met deze foamroller zorg je er voor dat je je eigen lichaam, althans je spieren, een massage geeft.

Hoe gebruik je een foamroller?

  1. Leg de roller op de grond en rol er met de betreffende spiergroep overheen.
  2. Leun niet met je volle gewicht op de roller.
  3. Zoek de spier op waar je last van hebt en probeer de roller er maximaal 30 seconden over te laten gaan.
  4. Ontspan 😀
  5. Neem na gerolde spier even een korte pauze alvorens je met de andere spiergroep begint.

De foamroller is ideaal voor oefeningen voor de grotere spiergroepen. Ik heb de roller tot nu toe gebruikt voor de (boven)beenspieren, kuitspieren en de hamstrings. Wel heb ik naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik heb er dagen bij dat amper kan lopen van de spierpijn. Dan ga ik niet aan de roller en sla dit over. Dan zijn mijn spieren zo overbelast dat ze echt moeten herstellen.Ik probeer dan ook altijd 24-48 tussen mijn trainingen te houden.

Oefeningen

Ik zal hieronder op een foto laten zien welke oefeningen jullie ermee kunnen doen.

dav

Hamstrings

dav

Kuiten. Ik vind het fijn om mijn kuiten 1 voor 1 te rollen.

 

dav

Maar je kunt je kuiten natuurlijk ook tegelijk rollen.

Voordelen

  • het verbetert de doorbloeding
  • het verbetert je flexibiliteit
  • het vermindert je spierpijn
  • ideale warming-up voor je spieren
  • al met al zorgen bovenstaande punten ervoor dat je de kans op blessures verkleint
  • een goedkoop alternatief voor een sportmasseur

Ik heb het rollen van de hamstrings en kuiten ook even voor jullie gefilmd. Het beste is om tussen de spiergroepen even pauze te nemen. Dit heb ik echter in het filmpje niet gedaan. Het ging zo lekker deze keer dat ik het er meteen achteraan plakte 😉

Graag wil ik nog zeggen, luister naar je eigen lichaam! Voelt het echt niet prettig aan, stop dan met de oefening.

Ik ben heel benieuwd of jullie een foamroller hebben en welke spiergroepen jij er het liefste mee masseert.

Een gedachte over “De foamroller!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s