Eetdagboek Lisette

food-title

Eetdagboek Lisette

Van een aantal volgers kreeg ik verschillende vragen van wat ik nou allemaal eet op een dag. Ik post weleens een foto op mijn facebookpagina of op mijn instagram maar ik ben het nu eens echt gaan bijhouden voor jullie. 

Nogmaals, dit eten is gebaseerd op het feit dat ik 4x in de week sport en train om meer spiermassa te krijgen en mijn vetpercentage te verlagen. Afvallen doe ik hier niet op, ik zit namelijk al enkele maanden op hetzelfde gewicht. En ook ik ben maar gewoon een mens en geniet echt weleens van wat lekkers hoor, al denken sommige mensen daar anders over.

Maandag

Ontbijt: Boterham met gegrilde ham
Tussendoor: Rijstewafel
Lunch: 1 groente pannenkoek en wat italiaanse gekruide kipstukjes, gebakken in kokosolie.
Tussendoor: Appel
Avondeten: Kipfilet uit de oven, wat doperwtjes en een paar gebakken aardappeltjes (ook gebakken in kokosolie).

Ging deze avond pas laat trainen. Benen en billen stonden op het programma. Heb denk ik zo’n 75 -90 minuten getraind en na het trainen nog een ei met wat zout op.

Dinsdag

Ontbijt: Mini eierkoek, 2 boterhammen met pindakaas
Tussendoor: +- 250 gram Optimel aardbeikwark
Lunch: 3 middelgrote augurken in ham gerold, een ei en nog stuk kipfilet (gebakken in kokosolie).
Tussendoor: Appel
Avondeten: Half ciabatta brood uit de oven, belegd met tomaten, rode uit en kaas. GEEN boter.
Late night snack: +- 250 gram Optimel aardbeikwark

dav

NIET GETRAIND

Woensdag:

Ontbijt: halve mini krentenbol en 2 boterhammen met gegrilde ham
Tussendoor: Appel
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas, een ei en klein stukje kipfilet.
Tussendoor: Proteinereep Body en Fitshop
Avondeten: Macaroni met veel tomaat, courgette en rundergehakt.

dav

Wederom een training. Bovenlichaam was ditmaal aan de beurt. Na de training van bijna 90 minuten een eiwitshake.

Donderdag:

Ontbijt: Proteinereep met pinda’s
Tussendoor: 250 gram Optimel aardbeikwark
Lunch: 1 boterham met kaas en 1 boterham met pindakaas

45 minuten krachttraining, benen + billen en 20 minuten cardio! En wederom een eiwitshake na de training.
Avondeten: 2 gebakken eieren met ui op 2 boterhammen.
Late night snack: wat zelf gemaakte tonijnsalade

Vrijdag:
Ontbijt: Proteinereep
tussendoor: Komkommertoastjes met tonijnsalade
Lunch: 2 speltbroodjes, 1 met kaas en de ander met Heksenkaas
Tussendoor: Time Out koekje met chocolade

Avondeten: We eten met de hele familie bij mijn schoonvader want hij is namelijk jarig, dus we eten lekker frietjes. En bij een verjaardag hoort een gebakje, heb een heerlijke Bossche Bol op en wat naturel chips. OEPS 😉 Maar goed, dan houden we vandaag maar aan als cheatday.

GEEN TRAINING

Zaterdag:
Ontbijt: 2 boterhammen appelstroop
Lunch: 2 volkoren crackers tonijnsalade, 1 cracker met kaas
Tussendoortje: raw bite proteïne reep
Avondeten: Pitabroodje met kip en groente en 1 ei
Late night snack: Vanille kwark van de Lidl en 8 chocoladerozijntjes

30 minuten biloefeningen thuis gedaan

Zondag:

Ontbijt: 2 crackers met tonijnsalade
Tussendoor:  +- 200 gram Vanille kwark
Lunch: 1 pistolet. Op de ene helft verse eisalade en op de andere helft heksenkaas

Trainen! 45 minuten krachttraining en 30 minuten cardio.

Na de training een eiwitshake.

Avondeten: boerenkool met klein stukje worst
Late night snack: komkommer

dav

Ik hou echt wel van lekker eten en nogmaals, ik cheat ook weleens. Het gaat er om dat je een balans kunt vinden voor jezelf en je hoeft jezelf echt niet 7 dagen in de week af te straffen.

Hopelijk kunnen jullie hieruit ideeën opdoen. Misschien is het een leuk idee als ik bijvoorbeeld elke eerste week van een maand een eetdagboek online zet? Of om 2 maanden? Ik hoor graag wat jullie zouden willen.

Volgen jullie me trouwens al op instagram –> @fit__mom1984 ?

 

 

7 gedachtes over “Eetdagboek Lisette

  1. Pingback: Het zit er op! De clean 9 kuur is voorbij .. | Mama's en Fitness

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s