Niets is onmogelijk .. !

TIv3nv4j08

Om maar met de deur in huis te vallen .. als je iets wil en je gaat er 100% voor, dan bereik je je doel! Of het nu afvallen is, aankomen in spiermassa of gewoon lekker in je vel zitten .. waar een wil is, is een weg!

Go for it

Ga ervoor! Het zal echt niet altijd makkelijk zijn, dat is het voor mij ook niet. Qua trainen gaat het me nog steeds goed af. Elke week ga ik trouw 3 -4 x naar de sportschool. Of ik nou zin heb of niet, ik ben er wel en zorg dat ik goed bezig ben! In een jaar tijd ben ik in totaal 4 weken niet geweest, 2 weken zat ik in Frankrijk en ik ben 2x een week ziek geweest. Als ik ziek ben, train ik niet, ik wil mijn lichaam dan alle rust gunnen om daarna weer te kunnen trainen en mezelf weer voor de volle 100% te geven.

Herstel is zo belangrijk!

Trainen

Ik wissel mijn oefeningen om de 5-6 weken af. Waarom doe ik dit? Sowieso om mijn spieren te blijven prikkelen, na een aantal weken zijn je spieren gewend aan bepaalde oefeningen of herhalingen en is het dus fijn als ze een prikkel krijgen. Dit kan zijn door bijvoorbeeld meer gewicht, aantal sets/herhalingen of breng variatie aan in de oefeningen. Er zijn immers ontzettend veel oefeningen te bedenken voor alle spiergroepen!

Voeding

Voeding, tja .. ze zeggen weleens abs are made in the kitchen maar het is echt zo! 80% van het resultaat haal je uit je voeding en de overige 20% haal je uit het trainen. Je kunt bij wijze van 5 dagen in de week uren per dafg trainen, als je niet oplet met je voeding, zul je nooit resultaat behalen.

Ik moet eerlijk zeggen, voeding is bij mij het lastigste. Ik kan me heel goed houden aan mijn eigen gemaakte “schema”. Ik weet waar ik mijn eiwitten en koolhydraten uit moet halen en wat ik juist niet moet eten. Maar dat is het, 1 dag in de week heb ik een “cheatday”. Op deze dag let ik even nergens op, niet dat ik me helemaal laat gaan maar als ik zin heb in een koekje, pak ik een koekje.. wil ik wat chips, pak ik het gewoon 😀

Maar dat is lastig, ik ben gek op chocolade en chips en lekker eten! En ik ben heel eerlijk, natuurlijk pak ik op een andere dag ook weleens wat lekkers. En ja, ook wij gaan weleens uit eten. Maar ik zal jullie wat verklappen, vanmiddag nog getraind en eigenlijk zou ik aan mijn 250gr kwark moeten zitten .. maar ik heb zo’n zin in chocolade, dat ik echt niet kan wachten tot zaterdag, dus nu lekker een stukje heb gepakt. We zijn ook gewoon mensen en genieten mag! Juist na een “uitschieter” heb ik nog meer motivatie om de dag erna nog harder te knallen op de sportschool of nog beter op mijn eten te gaan letten.

Dit maakt het voor mij heel goed te doen! Ik weet dat als ik echt strikt zou zijn en 6 dagen per week, volledig strikt zou eten, ik al veel eerder op mijn doel zou zijn uitgekomen .. namelijk 20% of lager in vetpercentage. Maar wat ik al zei, ik geniet ook gewoon!

Misschien is het trouwens wel een leuk idee als ik voor een week een eetdagboek bij ga houden en deze met jullie ga delen!

ZLcT6aNdQj

Tips

  • probeer het “cheaten” te beperken tot 1 a 2x in de week
  • drink elke dag minimaal 1,5 liter water
  • een handje nootjes zijn een goede en eiwitrijke snack
  • WEG met de weegschaal, houd je kleding en de spiegel aan als meetpunt
  • maak eens in de 4 weken een foto van jezelf in hetzelfde licht, dezelfde kleding .. Leuk om je vooruitgang te zien 😉

Als laatste wil ik jullie nog laten zien welk punt ik bereikt hebt ..

Ik heb 2 keer een mega buik gehad. Tijdens de 2e zwangerschap heb ik striae aan mijn zijkant van mijn buik gekregen. Als je goed kijkt zie je het op de rechtse foto iets boven mijn broek uitkomen. De striae is lichter geworden maar de streepjes zijn nog wel zichtbaar, de rekbaarheid is daar uit mijn huid en de huid is een stuk losser als op de stukken waar geen striae zit. Helaas, het is maar zo!

IMG_20160128_204650

En dit is op welk punt ik nu zit. Platte buik en mijn buikspieren beginnen zichtbaar te worden! YES! Nogmaals, als ik NOG beter op mijn eten ga letten zal ik nog meer resultaat behalen .. dit komt goed! Ik ben hard aan het werk om een summerbody te krijgen ..

Summerbodies are made in de winter dus we hebben nog even 😉

10 gedachtes over “Niets is onmogelijk .. !

  1. een zomerlichaam te krijgen? ik denk dat je nu er al een hebt hoor. Hier ben ik halverwege mijn uiteindelijke streefgewicht maar vind dat ik er nu al beter uit zie als ervoor. Ik heb wel een groot voordeel. Normaal zeggen ze dat de borsten als eerste afvallen…bij mij is niets minder waar. ik kwam van een 90D en nu heb ik een 85 E/F naar gelang het soort BH’s
    qua buik ben ik al van maat 48 naar een 46 gegaan (die zit nu te los maar heb geen zin om weer nieuwe broeken te kopen. Eerst eens proberen mijn doel te behalen en dan nieuwe dingen kopen 😉

    Liked by 1 persoon

    • Wat lief dat je dat zegt, dank je! Maar ja, ik ben gewoon nog niet tevreden 🙂 dit is iets persoonlijks natuurlijk! Wat ontzettend goed dat je al zoveel bent afgevallen, lekker gevoel he als je kleding te groot word 🙂 ik ben alleen niet zo blij met mijn beha’s, die kan ik opnieuw blijven kopen omdat ze elke keer te groot worden helaas, dat geluk heb ik niet 😉 veel succes met het behalen van je doelen! Je bent al goed op weg, super!

      Like

      • hehe je moet het vooral zien als op gewicht moet je niet letten. Het is de buikomtrek dat belangrijker is. En je goed voelen in je vel. Ik maak tegenwoordig bijna al mijn kledij zelf aangezien ik nergens de juiste proportie vind met mijn maten…altijd als het goed past aan de heupen is het te smal aan de borsten en als het daar dan past is het een tent aan mijn heupen…was altijd al een probleem maar nu een enorm groot probleem 😉

        Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s