Lunges!

Deze week in de aandacht, de lunge! U hate it or love it 😀 Ik vind het een super oefening welke elke week weer spierpijn oplevert, of omdat ik deze op een andere manier uitvoer of omdat ik de oefening verzwaar door middel van gewichten.

De lunge is een geweldige oefening voor de billen, bovenbenen en hamstrings! Je kunt ze op verschillende manieren uitvoeren, middels een kleine of grote stap vooruit, zijwaarts of lopende lunges.

Je voert de oefening als volgt uit;
Zorg ervoor dat je met je voeten op heupbreedte staat.
Zet een grote stap vooruit en zak vervolgens naar beneden (zorg ervoor dat je je bovenlichaam zo recht mogelijk houdt).
Kom daarna langzaam weer omhoog.

Laat de knie nooit verder komen dan de tenen, wanneer je doorzakt!

Variaties

Er zijn verschillende variaties op de lunge. Zoals ik eerder al vertelde kun je deze ook zijwaarts uitvoeren. Je zet je been dan naar links in plaats van naar voren. Om het nog net wat zwaarder te maken kun je ook nog met je hand de grond aantikken. Je kunt in plaats van met je voet naar boven, ook naar achter stappen. Dit is handig als je iets meer balans prettig vind. Je kunt ook nog de lunge jump uitvoeren. Doe een lunge, spring en wissel van been, dan kom je dus op je andere been neer.

Je kunt ook de standaard lunge uitvoeren en deze bijvoorbeeld verzwaren met halters of dumbbells.

IMG_20160114_135857 (1).jpg

Probeer hem uit, spierpijn gegarandeerd! 😉

Filmpje staat op de facebookpagina !

Een gedachte over “Lunges!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s