Biloefening: De squat !

Legdays! De dagen waarop de benen en billen aan de beurt zijn. Heerlijke oefeningen vind ik dat. Ik stel voor mezelf een schema op en dat voer 5 weken, 2x per week uit. Mijn doel is om per week de gewichten te verhogen, dit om mijn spieren te blijven stimuleren.

Ik heb vele favoriete oefeningen. Een van mijn favoriete oefeningen is toch wel de squat. De squat is zeer effectief daar je er meerdere spiergroepen tegelijk mee traint, denk hierbij aan de billen, bovenbeenspieren en je hamstrings. Tevens krijg je een sterkere rug als je regelmatig squats uitvoert.

Je kunt squats op verschillende manieren kunt uitvoeren, hieronder laat ik jullie de squats zien welke ik graag uitvoer.

De backsquat met barbell

Bulgarian split squat

 Sumo squat

Front squat

Al deze soorten squats kun je ook thuis uitvoeren. De backsquat kun je ook zonder barbell uitvoeren. Gebruik een fles water of een pak drinken in plaats van dumbbells en met de bulgarian split squat kun je je been ook op een stoel, op het bed of op de bank leggen.

Probeer het eens uit zou ik zeggen !

 

Een gedachte over “Biloefening: De squat !

  1. Pingback: De glute bridge! | Mama's en Fitness

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s