Biloefening – de donkey kick!

Er zijn ontzettend veel biloefeningen te bedenken, wat ik vooral een fijne oefening vind zijn de donkey kicks. Je kunt deze op verschillende manieren uitvoeren, bijvoorbeeld met gebogen of gestrekt been. Voor wat extra gewicht, en het dus nog net wat zwaarder te maken, kun je een enkelgewicht om elk been doen. Als je het nóg zwaarder wil maken, doe je 2 enkelgewichten om 1 been 🙂 

 

crossed

De donkeykick met gebogen been

straight leg

De donkeykick met gestrekt been

Op mijn facebookpagina heb ik een filmpje geplaatst waarin ik de donkey kick op de sportschool uitvoer met gebogen been. Als ik deze oefening in mijn schema heb, voer ik dit meestal 4 setjes van 20 herhalingen (per been) uit. Deze oefening is, zoals je ziet, ook erg makkelijk om thuis uit te voeren en enkelgewichtjes zijn o.a. te koop bij Action.

Succes!

2 gedachtes over “Biloefening – de donkey kick!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s